Reklamační řád

 

 

 

 Reklamační řád  

 

Společnost Orfast spol. s r. o. se sídlem Květná 85, 572 01 Květná, IČ: 48151858, DIČ:CZ48151858, info@orfast.cz , 605 246 880, vydává v souladu s ustanovením zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku  a zákona č. 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele (dále jen „Zákon o ochraně spotřebitele“), tento reklamační řád (dále jen "Reklamační řád").

 

 

  1. 1.          Úvodní ustanovení
    1. Tento Reklamační řád se vztahuje na kupní smlouvu uzavřenou mezi společností Orfast spol. s r. o. a kupujícím – spotřebitelem (dále jen pro účely tohoto reklamačního řádu jen jako „kupující.“) na základě objednávky a jejího přijetí podle podmínek upravených ve Všeobecných o obchodních podmínkách  společností Orfast spol. s r. o. přístupných na webové stránce www.orfast.cz (dále v textu i jen „VPP“), (dále jen "Smlouva").
    2. Kde se v tomto Reklamačním řádu používají pojmy "kupující" a "prodávající" rozumějí se tím smluvené strany Smlouvy.
    3. Reklamační řád upravuje práva a povinnosti kupujícího v případě dodaní produktu společností Orfast spol. s r. o. jako prodávajícím v rozporu se Smlouvou, záručními podmínkami a podmínkami uplatnění nároků z vad zakoupeného produktu.

 

  1. 2.          Záruka
  2. Záruční doba začíná plynout ode dne převzetí produktu kupujícím. Záruční doba je u všech produktů 24 měsíců ode dne převzetí produktu kupujícím, pokud není dále uvedené jinak, případně pokud společnost Orfast spol. s r. o. nestanoví delší záruční dobu.
  3. Delší záruční doba může byt stanovená v tomto Reklamačním řádu, v uživatelské příručce anebo vyznačená na faktuře přiložené k produktu.
  4. Při věcích prodávaných za nižší cenu z důvodu vady je záruční doba 24 měsíců, prodávající však nezodpovídá za vadu, kvůli které byla dojednaná nižší cena. Při použitých věcích je záruční doba 12 měsíců a prodávající nezodpovídá za vady vzniknuté jejich použitím anebo opotřebením. Použité věci jsou ze strany prodávajícího viditelně označené jako použité a je u nich uvedená informace o jejich zkrácené záruční době.
  5. Záruka se nevztahuje na vady způsobené nevhodnou manipulaci, nesprávným použitím, opotřebením anebo neodborným skladováním produktu kupujícím anebo třetí osobou.
  6. Prodávající poskytuje záruku za vady produktu následovně:

-           množstevní vady - vady produktu, spočívající v dodaní menšího než dohodnutého množství produktů - kupující je povinný toto oznámit prodávajícímu nejpozději při přebírání produktu, jinak jeho nároky z vad zanikají. Pokud kupující anebo jim pověřená osoba podepíše dodací list, resp. Jinou listinu, potvrzující dodaní produktu, a neuvede na ní tento druh vady produktu, platí právní fikce, že produkt byl kupujícímu dodaný v dohodnutém množství,

-           viditelné mechanické poškození produktů včetně nevhodného obalu a škrábanců a ostatní zjevné vady, které jsou viditelné přímo při dodaní produktu – kupující je povinný toto oznámit prodávajícímu (ne osobně dodávající produkt) nejpozději při přebraní produktu, jinak jeho nároky z vad zanikají. Pokud kupující anebo jim pověřená osoba podepíše dodací list, resp. Jinou listinu, potvrzující dodaní produktu, a neuvede na ní tento druh vady produktu, platí, že produkt byl kupujícímu dodaný bez zjevných vad.

-           vady zjistitelné prý rozbalení produktu - kupující je povinný všechny zjevné vady produktu, které jsou zjistitelné po jeho rozbalení, bezodkladné oznámit prodávajícímu a nesmí s produktem dále nakládat a používat ho,

-           u produktu, který je možné zapnout anebo uvést do provozu, platí, že jakékoliv vady, které jsou zjistitelné vyzkoušením produktu, se považují za zjevné vady. Strany se dohodly, že kupující je povinný odzkoušet funkčnost produktu, a to zejména jeho zapnutím anebo uvedením do provozu nejpozději den následující po dni dodaní produktu a v této lhůtě písemně uplatnit u prodávajícího zjištěné vady produktu. Po této lhůtě nároky z vad zjistitelných zapnutím anebo vyzkušením produktu zanikají.

-           vady nezjistitelné jinak než používáním anebo instalováním produktu – jde o skryté vady, které je kupující oprávněný a povinný uplatnit u prodávajícího bez zbytečného odkladu po jejich zjištění, nejpozději však do 7 dní od zjištění vady anebo za dodržení odborné péče mohl zjistit; po uplynutí této lhůty nároky kupujícího z těchto vad produktu zanikají.

  1. Pokud prodávající poskytuje kupujícímu záruku na dodaný produkt, záruku poskytne prohlášením o trvání záruční doby v samostatném záručním listě. Pokud prodávající neodevzdá spolu s produktem záruční list, platí, že prodávající neposkytl kupujícímu na produkt záruku. Záruka, pokud je poskytnutá, se vztahuje jen na skryté vady. Prodávající může ustanovení o záruce, vadách produktu a uplatnění vad blíže jednostranně upravit v záručním listě, přitom kupující bere na vědomi, že tento záruční list, je pro kupujícího závazný.

 

  1. 3.          Nároky z vad
  2. V případě, že se v přeběhu zruční doby vyskytne vada, pro kterou nemůže byt produkt řádně používaný anebo může byť používaný jen částečně, a je možné tuto vadu odstranit, má kupující právo na jeho bezplatnou opravu. Namísto odstranění vady může kupující požadovat výměnu produktu, anebo pokud se vada týká jen součásti věci, výměnu součásti, pokud tím společnosti Orfast spol. s r. o. nevzniknou nepřiměřené náklady vzhledem na cenu produktu anebo závažnost vady.
  3. V případě vady, kterou není odstranit a která bráni tomu, aby mohlo byt produkt řádně používaný jako produkt bez vady a v případech stanovených příslušným právním předpisem, má kupující právo na výměnu produktu anebo má právo od kupní smlouvy odstoupit. Ty stejné práva má kupující i v případě, pokud jde sice o odstranitelné vady, produkt však nemůže být řádně používaný z důvodu opětovného se vyskytnutí vady, anebo z důvodu většího počtu vad na zakoupeným produktu.
  4. Pokud jde o neodstranitelnou vadu, která však nebráni řádnému používaní produktu, má kupující právo na přiměřenou slevu z ceny produktu. Pokud má kupující právo na výměnu produktu anebo právo na odstoupení od smlouvy, záleží na kupujícím, které z těchto práv si uplatní. Pokud si však zvolí jedno z těchto práv, nemůže už tuto volbu sám jednostranně měnit. Práva ze zodpovědnosti za vady věci, při které platí záruční doba, zaniknou, pokud se  neuplatnili v záruční době.

 

  1. 4.          Reklamace
  2. Kupující může uplatnit reklamaci osobně přímo v sídle předávajícího u příslušného reklamacemi pověřeného pracovníka kterýkoliv den po celou otevírací dobu dané provozovny, písemně, odesláním na poštovní adresu sídla společnosti anebo prostřednictvím e-mailu, na níže uvedené kontaktní údaje.
  3. Předávající anebo předávajícím pověřený zaměstnanec na vyřizování reklamací určí způsob vyřízení reklamace ihned, ve složitých případech do 3 pracovních dní ode dne uplatnění reklamace, v odůvodněných případech, zejména pokud se vyžaduje složité technické zhodnocení stavu produktu, nejpozději však do 30 dní ode dne uplatnění reklamace. V případě, pokud se vyžaduje složité technické zhodnocení stavu produktu, kupující může byť informovaný o stavu reklamace, která se bude dále posuzovat individuálně, na základě dohody mezi prodávajícím a kupujícím. V případě vyřízení reklamace vyžadující složité technické zhodnocení věci v lhůtě kratší než 30 dní, bude kupující o této skutečnosti informovaný a bude mu umožněné osobní vyzvednutí produktu anebo mu bude produkt doručený rozvozem prodávajícího bezplatně.
  4. Při uplatnění reklamace je potřebné prokázání následujících skutečností:

-           že kupující koupil výrobek od společnosti Orfast spol. s r. o. a za jakou cenu; za tímto účelem prokázání kupující předloží platný doklad o koupě produktu s vyznačeným datem zakoupení produktu dokazující nákup reklamovaného produktu u společnosti Orfast spol. s r. o.. (zejména faktura, příjmový pokladní doklad, dodací list, jiné, ...).

-           že se na výrobku v záruční době vyskytla vada (a nejedná se o vadu, na kterou se záruka ve smyslu tohoto Reklamačního řádu, uživatelské příručky výrobce produktu anebo platných právních předpisů nevztahuje),

-           bezodkladné oznámeni vady produktu prodávajícímu a bezodkladné doručeni vadného produktu prodávajícímu na adresu sídla prodávajícího na náklady kupujícího, pokud se předávající a kupující nedohodnou jinak

-           v případě, že k výrobku byla poskytnutá delší záruční doba než všeobecná – 24 měsíční, kupující prokáže, že se vada vyskytla v záruční době. Za tímto účelem předloží kupující řádně a čitelně vyplněný záruční list, na kterém je uvedený datum prodeje, typ výrobku, razítko prodejny a podpis prodavače. Ve zvláštních případech, když je delší záruční doba známa prodávajícímu, nemusí od kupujícího požadovat na její prokázání předloženi záručního listu.

 

Kupující je povinný při reklamaci dostatečné označit reklamovaný produkt a co nejpodrobněji popsat vadu produktu a stejně tak uvést všechny kontaktní údaje kupujícího, a to za účelem komunikovaní v průběhu procesu reklamace.

  1. V případě nesplněni kterýchkoliv z výše uvedených podmínek ze strany kupujícího, je prodávající oprávněný neuznat reklamaci, resp. zamítnout reklamaci. Na základě dohody, prodávajícího a kupujícího tak může být následně vzhledem k neuznaní/zamítnuti reklamace vykonaný pozáruční servis, a to za poplatek podle ceníku uveřejněného na provozovně a fakturovaný jako pozáruční servis.
  2. Prodávající vydá kupujícímu při uplatnění reklamace potvrzení. Prodávající vydá o vyřízení reklamace písemný doklad nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. 
  3. Po určení způsobu vyřízení reklamace je Orfast spol. s r. o. povinný reklamaci vyřídit bez zbytečného odkladu, vybaveni reklamace však nesmí trvat déle než 30 dní ode dne uplatnění reklamace. Po uplynutí této lhůty na vyřízení reklamace má kupující stejná práva, jako by šlo o vadu, kterou není možné odstranit (právo na výměnu produktu anebo vráceni peněz – odstoupení od smlouvy).
  4. V případě reklamace produktu uplatněné po dobu prvních 12 měsíců od koupě, může Orfast spol. s r. o.. vyřídit reklamaci zamítnutím jen na základě odborného posouzení. Prodávající poskytne spotřebitelovi kopii odborného posouzení odůvodňujícího zamítnutí reklamace do 14 dní ode dne vyřízení reklamace. Pokud Orfast spol. s r. o. zamítne reklamaci produktu uplatněnou po 12 měsících od koupě, je povinný v dokladu o vyřízení reklamace uvést, komu může kupující zaslat produkt na odborné posouzení. Pokud zákazník odborným posouzením prokáže zodpovědnost Orfast spol. s r. o. za vady produktu, může reklamaci uplatnit znovu.
  5. Pokud dojde k výměně chybného produktu za nový, začne plynout záruční doba od převzetí nového produktu. V případě, pokud byla vyměněná součástka na produktu, začne plynout záruční doba vztahující se na tuto novou součástku od převzetí této nové součástky. Doba od uplatnění práva ze zodpovědnosti za vady až do doby, kdy kupující po skončení opravy bol povinný produkt převzít, se do záruční doby nepočítá. Práva ze zodpovědnosti za vady produktu, pro které platí záruční doba, zaniknou, pokud se neuplatnili v záruční době. 
  6. Na reklamaci produktu se vztahují ustanovení Občanského zákoníku a zákona o ochraně spotřebitele. 
  7. Při manipulaci, používaní, přepravě a skladovaní produktu, je kupující povinný dbát na pokyny uvedené v uživatelské příručce výrobce produktu, která může být kupujícímu přístupná na webové stránce www.orfast.cz Kupující je povinný produktu dodaný prodávajícím co nejdříve zkontrolovat, přičemž kontrolu je potřebné vykonat tak, aby vady, které je možné zjistit při přiměřené odborné prohlídce, byly zjištěné, co nejdříve. Kupující je povinný následně všechny takto zjištěné vady bezodkladně oznámit prodávajícímu. Vady, které se projeví později, je kupující povinný oznámit prodávajícímu stejně tak bez zbytečného odkladu.

 

 

 

_____________________________                                                         

Orfast spol. s r. o.

Ing. Petr Škvařil , jednatel                                                                                                          

 

1